Stačí být jen fotograf?

April 11, 2024
Stačí být jen fotograf?

V poslední době je práce fotografa trochu nevděčnou profesí. S rozmachem sociálních sítí a technickým pokrokem mobilních telefonů může  být fotografem zdánlivě každý, kdo má pro to aspoň trochu cit.

Musí se ale uznat, že sociální sítě, a to zejména Instagram, jsou ideálním místem, kde fotografie prezentovat. 

Zároveň můžou sloužit i jako portfolio pro profesionální fotografy.  Benefitem pro ně může být, že si jen díky kvalitním fotkám můžou  přitáhnout potenciální klienty. Kamenem úrazu je zahlcenost sítí, a  proto musí být nejdříve na síti vidět. Bohužel k tomu nestačí mít jen  onen kvalitní obsah. V dnešní divné době odkazují svým způsobem na  kvalitu čísla, konkrétně v našem případě čísla sledujících. Proto se  zdá, že největší šancí, jak dnes na sítích uspět, je být influencerem.  

Ale je to opravdu nutné?

Kdo je vlastně ten fotografický influencer?

Je to někdo, kdo dělá nejen krásné fotky, ale doplňuje je i něčím  osobitým. Jako například humorem, příběhem či radou. A tím si získává  svou komunitu, kterou ovlivňuje, motivuje. Pokud fotograf nemá úplně  básnické střevo může si svou komunitu získat i jinak. 

Například využíváním specifické techniky či úhlů focení a být v tom expert.

Ať už fotí portréty, přírodu nebo módu, vždy by ve fotkách mělo být  něco osobního, čím zanechá na fotkách svůj podpis. Lidé milují krásné  fotky. Zároveň mají rádi pocit, že znají autory těchto fotek, od kterých  se nechávají inspirovat. 

To je právě ten důvod, proč influenceří prezentují nejen svou práci,  ale i sami sebe. Tím se celkem dost změnil fotografický průmysl. 

Spousta lidí už nechce jen samotné fotky, chce i něco navíc. Chtějí  vidět fotky od někoho koho „znají“, někoho úspěšného, čí život sledují,  kdo je pro ně inspirací. Je mnohem větší šance, že lidi požádají o fotky  někoho známého, jehož práci znají, než někoho, od koho neviděli jedinou  fotku. 

Tudíž být influencerem nemusí být úplnou nutností, ale je to skvělá  příležitost, jak si v práci fotografa pomoci a získat více klientů.

Jak to vidíte vy? Koukáte na like a počty sledujících, nebo vám to nic neříká?

Poslední články

všechny články
Nová výzva pro fotografy hotelů: Co musíte umět, když chcete fotit Luxusní hotely

Nová výzva pro fotografy hotelů: Co musíte umět, když chcete fotit Luxusní hotely

Fotografování luxusních hotelů není jen o technické dokonalosti, ale o schopnosti přenášet atmosféru a lákavost prostředí. Zvládnutí architektury, interiérů, gastronomie a lifestyle fotografie je klíčem k úspěchu.

Barter: Přijímat nebo nepřijímat?

Barter: Přijímat nebo nepřijímat?

Znáte potenciál, ale i pasti barteru v rámci fotografického průmyslu? Připojte se ke mně a prozkoumejte svět výměny služeb bez finanční kompenzace. Zjistíte, jaké jsou výhody, ale i rizika tohoto obchodního modelu. Sdílím své vlastní zkušenosti a poučení z cesty od nadšeného začátečníka k obezřetnému profesionálovi. Přemýšlejte s námi o konceptu "dlouhodobé hodnoty" a o tom, jak chránit svou práci a respektovat svoji hodnotu.

Jak fotit hotel

Jak fotit hotel

Už jste někdy zvažovali, jaký je život hotelového fotografa? Odhalte s námi tajemství práce v tomto dynamickém odvětví! V tomto článku se podělím o své zkušenosti a dovednosti, které jsou nezbytné pro úspěšnou kariéru v hotelové fotografii. Od řešení problémů až po zvládání složitých světelných podmínek - zjistěte, jaké dovednosti potřebujete a jak se s nimi vypořádat.