Stačí být jen fotograf?

20.08.2024
Stačí být jen fotograf?

V poslední době je práce fotografa trochu nevděčnou profesí. S rozmachem sociálních sítí a technickým pokrokem mobilních telefonů může  být fotografem zdánlivě každý, kdo má pro to aspoň trochu cit.

Musí se ale uznat, že sociální sítě, a to zejména Instagram, jsou ideálním místem, kde fotografie prezentovat. 

Zároveň můžou sloužit i jako portfolio pro profesionální fotografy.  Benefitem pro ně může být, že si jen díky kvalitním fotkám můžou  přitáhnout potenciální klienty. Kamenem úrazu je zahlcenost sítí, a  proto musí být nejdříve na síti vidět. Bohužel k tomu nestačí mít jen  onen kvalitní obsah. V dnešní divné době odkazují svým způsobem na  kvalitu čísla, konkrétně v našem případě čísla sledujících. Proto se  zdá, že největší šancí, jak dnes na sítích uspět, je být influencerem.  

Ale je to opravdu nutné?

Kdo je vlastně ten fotografický influencer?

Je to někdo, kdo dělá nejen krásné fotky, ale doplňuje je i něčím  osobitým. Jako například humorem, příběhem či radou. A tím si získává  svou komunitu, kterou ovlivňuje, motivuje. Pokud fotograf nemá úplně  básnické střevo může si svou komunitu získat i jinak. 

Například využíváním specifické techniky či úhlů focení a být v tom expert.

Ať už fotí portréty, přírodu nebo módu, vždy by ve fotkách mělo být  něco osobního, čím zanechá na fotkách svůj podpis. Lidé milují krásné  fotky. Zároveň mají rádi pocit, že znají autory těchto fotek, od kterých  se nechávají inspirovat. 

To je právě ten důvod, proč influenceří prezentují nejen svou práci,  ale i sami sebe. Tím se celkem dost změnil fotografický průmysl. 

Spousta lidí už nechce jen samotné fotky, chce i něco navíc. Chtějí  vidět fotky od někoho koho „znají“, někoho úspěšného, čí život sledují,  kdo je pro ně inspirací. Je mnohem větší šance, že lidi požádají o fotky  někoho známého, jehož práci znají, než někoho, od koho neviděli jedinou  fotku. 

Tudíž být influencerem nemusí být úplnou nutností, ale je to skvělá  příležitost, jak si v práci fotografa pomoci a získat více klientů.

Jak to vidíte vy? Koukáte na like a počty sledujících, nebo vám to nic neříká?

Poslední články

všechny články
Jsi to ty – fotograf, kterého nahradí AI?

Jsi to ty – fotograf, kterého nahradí AI?

Ještě před pár lety by myšlenka, že umělá inteligence dokáže „fotit“, působila absurdně. Dnes stačí napsat do promptu pár vět a během pár sekund vznikne realistická fotografie – nebo spíš něco, co tak vypadá. S každou novou verzí nástrojů jako Midjourney, Firefly, Runway nebo Sora se hranice mezi skutečnou a generovanou fotografií stírá. A otázka, kterou si fotografové kladou čím dál častěji, zní: „Jsem nahraditelný?“

Tlak na dokonalou fotku: kdy už fotíme pro sebe a kdy pro ostatní?

Tlak na dokonalou fotku: kdy už fotíme pro sebe a kdy pro ostatní?

Fotografie je radost, tvoření, hledání vlastního pohledu na svět. Ale ruku na srdce – kolikrát jsme místo radosti cítili spíš tlak? Tlak být dokonalejší, lepší než ostatní, mít fotky jako ty, co sbírají ocenění nebo tisíce lajků.

Jak si postavit fotografické      portfolio

Jak si postavit fotografické portfolio

Portfolio je tvoje vizitka. Je to místo, kde se klient během pár vteřin rozhodne, jestli jsi pro něj ten pravý fotograf. Není to jen sbírka fotek, ale přehledná prezentace toho, kdo jsi, co děláš a proč by měl klient chtít právě tebe.