Zabrousíte na webové stránky, které jste ještě neviděli, a koukáte především na dané služby, které nabízí? Možná to ani nevnímáte, ale velmi záleží na fontu písma, aby celý článek zaujal. Existují totiž fonty, které k sobě jdou, naopak jsou tu takové, které by se kombinovat mezi sebou neměly.
Fonty ve vás mohou vyvolat pocit, že máte na dosah ruky luxusní zboží nebo službu, některé si s vámi budou hrát. Jak ale vybrat ten správný, aby zaujal na první pohled a současně byl v rovnováze s tím, jakou službu nebo produkt nabízíte?
Na jakého člověka cílíte?
Než se pustíte do výběru fontu, tak musíte vědět, jaká bude vaše cílová skupina. Sami si pak můžete posoudit, jestli je font vhodný, jestli vám ladí k produktu nebo službu. Stejně jako má člověk své základní potřeby, tak i fonty se mohou zaměřovat na skupiny lidí nebo firem, které potřebujete oslovit.
Chcete jen, aby text byl napsaný správně? Pak možná font řešit nebudete. Jestli ale v lidech chcete zanechat stopu a zajistit, aby se k vám například rádi vraceli, vyplatí se přemýšlet nad tím, jaký font zvolit. Jsou totiž písma patková i bezpatková, fonty luxusní nebo takové, ve kterých se budete ztrácet.
Text, který bude vypovídat o vaší práci, by měl být hlavně čitelný. Pravdou je, že dnes existují takové typy písem, že vás bude zrak přecházet. Nejjednodušší je tedy vsadit na písmo, které je snadno rozpoznatelné a bude se snadno číst. Jak ale najít to pravé na oslovení potencionálních zákazníků?
Pyramida výběru správného fontu
Ukážeme vám pyramidu, díky které si snadněji představíte, jak fonty fungují a na co se zaměřit, abyste vytvořili ten ideální pro vás. Vlastní font si dokonce můžete nahrát do aplikací, ve kterých pracujete. Tato technická část patří do spodní části pyramidy.
Nad ní patří čitelnost, která je velmi důležitou součástí výběru fontu. Lidé nemají rádi dlouhé texty. Raději tedy rozdělte text do několika kratších částí, používejte odrážky, zvýrazňuje to nejdůležitější. Vybírejte pečlivě také barvu fontu (tady bude záležet na pozadí stránek).
Další částí je vzhled daného fontu. Máte určitě nějaký svůj oblíbený, kterým píšete veškeré dokumenty. Není to ale pouze o tom, co se líbí vám. Potřebujete vědět, jaký font “udeří” potencionální zákazníky do očí. Vzhled úzce souvisí s čitelností, proto dávejte pozor, aby ladil s fotkami, pozadím stránek a dalšími ikonami na webu. Pokud vás na stránkách něco zarazí, znamená to, že něco není v souladu a je potřeba zapracovat nejen na fontu.
O tom jak upravit portfolio se bavíme nejen v podcastu, ale také v online kurzu marketingu pro fotografy.
Protože se bude jednat o pracovní stránky fotografa, je důležité, abyste na to mysleli při výběru fontu. Další v pyramidě je totiž kontext. Určitě nechcete, aby vaše webovky působily formálně, ale chcete ukázat, co je ve vás. Pokud patříte mezi amatéry, možná to na první pohled neuvidíte, ale profíci přesně vědí, jaké písmo bude skvěle zapadat.
Na špičku pyramidy pak patří emoce. Je to práce přímo s klientem a písmo by v něm mělo vyvolat pocity, ať se jedná o pozitivní nebo negativní. Každý má rád něco jiného, určitě se nezavděčíte všem. Ale pokud uvidíte, že jsou reakce pozitivní, vaše píle a hlavně pečlivost při výběru se vyplatila.
Jaké druhy fontů existují?
Fontů najdete nepřeberné množství, každý den totiž mohou přibývat. Některé mají bohatou historii, byly vytvořené velkými společnostmi. Jiné jsou zase oblíbené pouze u hrstky lidí. Ať se rozhodnete pro patkové nebo bezpatkové písmo, nebo vyzkoušíte sílu nadpisových fontů či takových, které ve vás probudí emoce a budou vypadat jako ručně psané, bude to vaše vizitka, kterou se budete prezentovat.
Fonty patří společně s logem a webem do součásti budování značky. Nevíte, jak si značku vybudovat? O tom se můžete dočíst tady.
Jak to máte vy, řešíte fonty, nebo o tom slyšíte poprvé?
Plánujete se rozvíjet nejen ve focení, ale i v tom jak se prodávat? Připojte se k nám do FB skupiny Fotka jako řemeslo.
V dnešním digitálním světě hraje uživatelský obsah (User-Generated Content, zkráceně UGC) klíčovou roli v marketingových strategiích mnoha značek. Ale co přesně znamená UGC a jak ho mohou fotografové efektivně využít? Tento článek se zaměří na vysvětlení pojmu UGC, jeho využití a možnosti, jak se stát úspěšným UGC tvůrcem.
Rozhodnutí přestat s fotografováním může být obtížné, zejména pokud jste do tohoto řemesla investovali mnoho času, peněz a energie. Článek zkoumá důvody, proč může být těžké přestat, a jak zjistit, kdy je lepší předat štafetu dál. Také nabízí rady, jak přistoupit k ukončení kariéry fotografa a jak najít psychickou podporu. Objevte, kdy je čas opustit fotografování a jak si udržet vášeň pro focení.
Fotografování luxusních hotelů není jen o technické dokonalosti, ale o schopnosti přenášet atmosféru a lákavost prostředí. Zvládnutí architektury, interiérů, gastronomie a lifestyle fotografie je klíčem k úspěchu.