Jak zvýšit počet zakázek na focení

09.09.2025
Jak zvýšit počet zakázek na focení

V dnešní digitální době, kdy má každý chytrý telefon vybavený fotoaparátem s vysokým rozlišením, se fotografický průmysl stal konkurenčnějším než kdy jindy. 

Naštěstí existuje několik strategií a technik, které můžete použít ke zvýšení počtu rezervací. Tak pojďme na to.

Vybudujte si přesvědčivou online prezentaci

 Naštěstí existuje několik strategií a technik, které můžete použít ke zvýšení počtu rezervací. Tak pojbové stránky, které budou prezentovat vaše portfolio a zdůrazní váš jedinečný styl. Ujistěte se, že jsou vaše webové stránky uživatelsky přívětivé, přizpůsobují se prohlížečům v telefonu a jsou optimalizovány pro vyhledávače. Kromě toho udržujte aktivní profily na sociálních sítích jako je Instagram, Facebook, Twitter nebo Linkedin, abyste navázali kontakt s potenciálními klienty, sdíleli svou práci a budovali komunitu sledujících. Zde ale platí, že mín je víc, nemusíte mít všechny sociální sítě na světě, ale jen ty kde je vaše cílovka.

Pokud uvažujete o zdokonalení své značky, a svých znalostí v oblasti marketingu, zde koukněte na náš online kurz Marketingu a budování značky. 

Prezentujte své odborné znalosti a specializaci

Definujte si svoji specializaci a zdůrazněte ji ve svém marketingovém úsilí. Ať už se jedná o svatební fotografii, portrétní fotografii nebo fotografii krajiny, vystupování jako odborník v určité oblasti může přilákat klienty, kteří hledají právě tyto služby. Tak aby na první pohled bylo jasné co fotíte.

Pokud si chcete vylepšit své portfolio, v tomto článku jsme sepsali 7 tipů na vytvoření portfolia. 

Strategie SEO

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) hraje klíčovou roli při přivádění organické návštěvnosti na vaše webové stránky. Optimalizujte obsah svých webových stránek a blogu pomocí relevantních klíčových slov, meta tagů a popisných alt tagů u obrázků. Vytvářejte kvalitní, informativní příspěvky na blogu, které poskytují cenné postřehy a tipy týkající se fotografování. Důsledným zveřejňováním optimalizovaného obsahu zvýšíte pravděpodobnost, že se objevíte ve výsledcích vyhledávání a přilákáte potenciální klienty.

Nabízejte speciální akce a nabídky

Přilákání nových klientů může někdy vyžadovat nabídku speciálních akcí. Zvažte nabídku zvýhodněných balíčků pro první klienty nebo časově omezené propagační akce mimo hlavní sezónu. Spolupracujte s místními firmami, jako jsou například organizátoři svatebních obřadů nebo pořadatelé akcí, a nabídněte jim sdružené služby nebo slevy za doporučení. Tyto strategie mohou potenciální klienty nalákat, aby si vybrali vaše služby místo služeb konkurence.

Rozvíjet pevné vztahy s klienty

Ústní doporučení jsou pro každého fotografa velmi důležitá. Zaměřte se na budování dlouhodobých vztahů se svými klienty poskytováním výjimečných služeb zákazníkům a odváděním vysoce kvalitní práce. Vyzývejte své spokojené klienty, aby zanechali recenze a posudky na vašich webových stránkách nebo na platformách sociálních médií. Kromě toho zvažte nabídku pro stávající klienty, kteří doporučí vaše služby ostatním. Spokojení klienti se mohou stát vašimi nejlepšími ambasadory a díky pozitivním doporučením vám pomohou zvýšit počet rezervací.

Co kdyz to ale nejde podle plánu? Přečtěte si jak jednat s njspokojenými klienty : 6 tipů, jak jednat s nespokojenými klienty. 

Spolupracujte s influencery a blogery

Spolupráce s influencery nebo populárními blogery ve vaší oblasti nebo oboru může výrazně zvýšit vaši viditelnost a přilákat nové klienty. Vyhledejte influencery nebo blogery, jejichž publikum se shoduje s vaším cílovým trhem, a navrhněte jim spolupráci, například focení, sponzorovaný obsah nebo společné dárky. Využitím jejich stávajícího publika a vlivu můžete zvýšit známost své značky a oslovit širší klientskou základnu.

Navštěvujte Network akce a výstavy

Účast na místních networkingových akcích, veletrzích a výstavách může poskytnout cenné příležitosti k navázání kontaktů s potenciálními klienty, profesionály v oboru a dalšími fotografy. Tyto akce vám umožní prezentovat svou práci, vyměňovat si nápady a budovat síť kontaktů, které mohou vést k budoucím zakázkám nebo spolupráci. Nezapomeňte si s sebou vzít vizitky, portfolio a přátelský přístup, abyste zanechali trvalý dojem.

S námi se můžete se třeba vidět na Pravidelných akcí FOTO ŠKODA fesT.

Zvyšování počtu rezervací na focení vyžaduje kombinaci účinných marketingových strategií, silné online prezentace a výjimečného zákaznického servisu. 

Dodržováním tipů uvedených v tomto článku můžete zvýšit svou viditelnost, přilákat více klientů.

Nezapomeňte, že důslednost, profesionalita a neustálé zlepšování vašich dovedností jsou základem úspěšné značky.

Poslední články

všechny články
The pressure for the perfect photo: when do we take pictures for ourselves and when for others?

The pressure for the perfect photo: when do we take pictures for ourselves and when for others?

Photography is joy, creation, the search for one's own worldview. But hand on heart — how many times have we felt pressure instead of joy? The pressure to be more perfect, better than others, to have photos like those that collect awards or thousands of likes.

How to Build a Photography Portfolio

How to Build a Photography Portfolio

Portfolio is your calling card. It's where the client decides in a matter of seconds if you're the right photographer for him. It's not just a collection of photos, but a clear presentation of who you are, what you do...

How to work with models and handle even challenging photo shoots with a smile

How to work with models and handle even challenging photo shoots with a smile

Working with models can be both a pleasure and a challenge. A superbly matched team of models will take your photo shoot a few levels higher. On the contrary, an unreliable or unmotivated model can spoil the whole atmosphere and often the results. So how to approach a photo shoot with people who are supposed to represent the emotions, moods and lifestyle of the brand in front of the lens?