.png)
UGC, nebo User-Generated Content, je jakýkoli obsah, který je vytvořen uživateli internetu, často neprofesionály influencdery nebo prostě jen majitely telefonů, a který je veřejně dostupný online. Tento obsah může zahrnovat fotografie, videa, blogy, recenze, a další formy digitálního obsahu. UGC je cenný pro značky, protože je autentický, důvěryhodný a často mnohem působivější než tradiční reklamní obsah.
UGC je využíván v mnoha různých oblastech marketingu. Může být použit na sociálních sítích, na webových stránkách, v e-mailových kampaních, a dokonce i v tradičních reklamních kanálech. UGC pomáhá značkám budovat důvěru a autentický vztah se svými zákazníky tím, že jim umožňuje vidět, jak ostatní reálně používají jejich produkty či služby.
UGC tvůrci mohou vytvářet obsah pro širokou škálu klientů, včetně:
Tvorba UGC je obzvláště zaměřena na sociální sítě, kde je důležitá pravidelná a autentická interakce s publikem.
Ideální je se zaměřit na ty skupiny klientů, které jsou vám blízké. Pokud nepijete kafe, tak se vám takový obsah bude špatně tvořit.
Existuje mnoho různých forem UGC, které jsou oblíbené mezi klienty. Mezi nejčastější patří:
Proč ne/být UGC Tvůrcem?
Pro začínajíci fotografy a videografy by to mohla být skvělá příležitost si osahat spolupráci s klienty, naučit se komunikovat, organizovat a předávat výstupy. Osobně si nemyslím, že UGC výstupy musí být ošlikvé jako byste je dělali z ruky telefeonem. Ale mohou být i kreativní.
Pokud si přejete rozšířit klentskou základu, nebo rozšířit porfolio, pak by to mohla být cesta.
Pokud vás zajímá víc informací o nafocení zakázek, koukněte na náš článek Jak se jako fotograf odlišit od ostatních fotografů.
Kolik si účtovat za UGC výstupy?
Ačkoliv najdete mnoho UGC barterů, opak je pravdou a za UGC výstupy jsou i pěkné peníze.
Určení ceny za UGC výstupy závisí na několika faktorech, včetně typu obsahu, jeho kvality, náročnosti tvorby a hodnoty, kterou poskytuje klientovi. Je to podobné jako naceňování komerční zakázky.
Cílem UGC výstupů je aby klientovy obsah dovedl platící klienty a tím to zvyšuje cenu tvorby.
Fotografové mohou například účtovat za jednotlivé fotky nebo série fotografií od 800 Kč do 4 400 Kč v závislosti na složitosti a kvalitě.
Krátká videa (30-60 sekund) mohou stát od 2 200 Kč do 11 000 Kč v závislosti na náročnosti produkce.
Recenze a unboxing videa se mohou pohybovat od 2 200 Kč do 6 600 Kč.
Stanovení ceny by mělo zahrnovat zohlednění produkčních nákladů, kreativity a originality, potenciálu dosahu, exkluzivity obsahu.
Fotografové nabízejí i balíčky, například základní balíček (5 fotografií + 1 krátké video) za 6 600 Kč, standardní balíček (10 fotografií + 2 krátká videa + 1 recenze) za 13 200 Kč, a premium balíček (20 fotografií + 4 krátká videa + 2 recenze + 1 unboxing video) za 26 400 Kč.
Je důležité nejen pokrýt své náklady, ale také spravedlivě ocenit svůj čas a kreativitu, přičemž je vhodné přizpůsobit ceny podle konkrétních požadavků a rozpočtu klienta.
A opravdu jsou to ceny které najdete u mnoha UGC tvůrců v Čechách.
Cenotvorba není jednoduchá a pokud i přesto uvažujete o barteru, pak si poslechněte náš podcást na toto téma.
UGC tvoří důležitou součást moderního marketingu a nabízí fotografům skvělou příležitost, jak rozšířit své portfolio a získat nové klienty. Autenticita a důvěryhodnost, kterou UGC přináší, je neocenitelná pro budování vztahu mezi značkou a zákazníkem. Pokud se chceš stát úspěšným UGC tvůrcem, zaměř se na vytváření obsahu, který rezonuje s tvým publikem a reflektuje skutečné používání produktů či služeb.
.png)
Photography is joy, creation, the search for one's own worldview. But hand on heart — how many times have we felt pressure instead of joy? The pressure to be more perfect, better than others, to have photos like those that collect awards or thousands of likes.
.png)
Portfolio is your calling card. It's where the client decides in a matter of seconds if you're the right photographer for him. It's not just a collection of photos, but a clear presentation of who you are, what you do...
.png)
Working with models can be both a pleasure and a challenge. A superbly matched team of models will take your photo shoot a few levels higher. On the contrary, an unreliable or unmotivated model can spoil the whole atmosphere and often the results. So how to approach a photo shoot with people who are supposed to represent the emotions, moods and lifestyle of the brand in front of the lens?